teisipäev, detsember 14, 2021

Laager 1994

1. Laagriteemaliste postitustega peaks lõppema minu pikemate suvituskohtade üleslugemine, see on mälestusterubriigi 150. sissekanne.
2. Laagris olin teist korda aastal 1994, see oli eelviimase ja viimase klassi vahelisel suvel.
3. Vahepeal olevat laager ära jäänud sellepärast, et kaevud olid sõnnikut täis lastud, aga meile maksti välja laagri jaoks eelarvest eraldatud raha.
4. Teist korda laagrisse minnes mäletasin esimest laagrikorda ilusana, teine kord nii ilus ei tundunud.
5. Esimene kord olime laagris juunis ja teine kord vist juulis, siis oli vist vähem linnulaulu.
6. Maletajad jagunesid jälle kahe telgi vahel, sel korral olid kõik maletajad poisid ja vanemate poiste arv oli kasvanud.
7. Mina olin ühes telgis kolme kõige väiksema poisiga, kellest üks oli minu vend Toomas, ühte hüüti Mišaks ja ühe nimes ei ole ma enam kindel.
8. Teises maletajate telgis olid Sven, kaks Andrest, Marko, Dima ja Anto.
9. Laagris oli rohkem inimesi kui esimesel korral, lisaks maletajatele ja võrkpalluritele nüüd ka vehklejad.
10. Teisel korral ma tüdrukutega ei rääkinud, aga mõtlesin, et üks tüdruk on kahtlaselt ühe klassiõe sarnane.
11. Laagris korraldati diskosid, mina neil ei osalenud ja üks väiksem poiss imestas selle üle.
12. Mõlema laagrikorra ajal toimusid jalgpalli maailmameistrivõistlused, mida laagris jälgiti.
13. Esimesel korral olime vaadanud vist ainult videofilme ja teisel korral sai vist vaadata ka jalgpallimängude otseülekandeid.
14. Laagrisse telliti ka paberajakirjandust.
15. Esimesel korral olin ma jalgpallivõistkonda kuulumiseks liiga väike, teisel korral pidasin ennast oma jalgpallivõistkonna paremuselt teiseks mängijaks.
16. Esimesel korral oli moodustatud jalgpallivõistkond, kuhu kuulusid ainult maletajad, teisel korral eri trennide õpilasi segati.
17. Sain auhindu males, ümber järve jooksus ja kogu telgi peale telgi korra eest.
18. Ümber järve jooksus õnnestus mul diplom saada sellepärast, et minu vanused võrkpallurid boikoteerisid jooksu neile määratud karistuse tõttu.
19. Tol päeval oli ka väga palav ilm, mistõttu väiksematel poistel osalemine keelati ja ühel osalejal hakkas ninast verd tulema.
20. Sain ujumise natuke selgemaks.
21. Mäletan kolme jooksuvõistlust, üks oli mäkkejooks ja üks ühe kaupa stardiga jooks.
22. Erinevalt esimesest korrast pandi telgi korra eest regulaarselt hindeid, püüdsin oma telgi võimalikult korras hoida ja laagri lõpus saime selle eest tordi, millest osa kinkisime teiste maletajate telgile.
23. Kuigi jaaniõhtu oli juba selja taga, toimus taas lõkkeõhtu, seal võis küpsetada viinereid.
24. Toimus taas ka saunaõhtu.
25. Mul oli lugemiseks kaasa võetud Jack Londoni raamat, keda mäletasin varasemast hea autorina, aga laagris lugedes ei tundunud see enam eakohane.
26. Treener andis lahendamiseks jälle maleülesandeid.
27. Käisin teises maletajate telgis kaarte mängimas, vähemalt ühel korral öörahu rikkudes.
28. Toimus ekskursioon Suurele munamäele.
29. Mõned poisid läksid Suurest munamäest üles joostes, aga mulle ütles treener, et mina ei jookseks.
30. Erinevalt esimesest korrast toimus rebaste ristimine, aga mina varem laagris viibinuna ei pidanud selles osalema.
31. Sulgpalli mängisin erinevalt eelmisest korrast palli maha löömisega, nagu ka vahepealsetel aastatel suvilas.
32. Mängiti koroonat, aga see mäng ei tulnud mul üldse välja.
33. Sven ja veel keegi käisid ühel päeval minu telgis padjasõda tegemas.
34. Erinevalt esimesest korrast tehti laagris grupipilti.
35. Köögitoimkonnas pesin vist jälle nõusid, paremini mäletan, et lõin köögis pea ära, kükitasin valust maha ja püsti tõustes lõin pea täpselt samasse punkti.

0 vastukaja: