kolmapäev, november 02, 2005

Üks haigus. Poliitilised küsimused.

Nägin unes, kuidas tulin koos emaga poest. Ema rääkis, et peale marutõve on olnud veel haigusi, mida saab ainult ühelt koeratõult. Üks neist on täksitõbi, mida sai ainult taksikoertelt. Sellega hakab inimesel vanaks saades kõht sügelema, kuni ta sureb. Mõtlesin, et võibolla tahab Euroopa Liit hoopis selle haiguse pärast taksikoeri hävitada ja et elu läheb uusi asju teada saades järjest koledamaks. Ema rääkis, et ühel meie sugulase sugulasel oli see haigus ja tal oli juba noorelt kõhuvalusid.

Teises unenäos pöördusin ühe Riigikogu liikme poole, kritiseerides seda, et Eesti jaoks võtab seadusi vastu Euroopa Liit. See Riigikogu liige kasutas minu pöördumist selleks, et ütles Riigikogus esinedes, et keegi tegi sel teemal kriitikat, ja jätkas võõrsil vastu võetud seaduste vajalikkuse kiitmisega. Mina ei saanud midagi öelda, sest ei olnud Riigikogu liige. Riigikogu ekraanidel libisesid järjest edasi päevakorral olevad küsimused, nii et iga küsimus oli ainult mõned minutid päevakorral, ja kes tahtis selle kohta midagi öelda, pidi sobivat hetke kasutama. Ema rääkis mulle, et seadusi võetakse endiselt vastu Eestis. Seletasin talle, et detailid kehtestatakse Eestis, aga seaduste põhiosa tuleb Euroopa Liidust. Ütlesin talle, et ta ei usuks kõike, mida ta on värskelt ajalehest lugenud. Ema ütles mulle, et ma Tšetšeenia vaasi ümber ei ajaks. See läks ikkagi ümber. Küsisin, miks see vaas tähtis on, kas seal on leinalilled. Soovitati, et on aeg jälle Tšetšeenias võim haarata. Aga ma ei teadnud, kuidas seda teha, nii arvasin, et ehk tuleks võimu haaramisest loobuda, muidu tehakse sellele võimule varsti lõpp. Läbi pudeli korgi hakkas kerkima mull, nagu hakataks ikkagi võimu haarama. Vaatasin, et vaasi ümberminekul olid märjaks saanud kahe venna kooliranitsad. Lootsin, et vast on kotid vettpidavad ja raamatud sees märjaks ei saanud.

0 vastukaja: