pühapäev, oktoober 23, 2011

Aukirja tõend

Olin Paides vanaemal külas. Mulle räägiti, et maja laguneb. Mina ütlesin, et see tuleb sellest, et tagatuba ei köeta. Ruumi kuivatamiseks tuleks seda talvel kütta, aga köetakse ainult siis, kui meie külas oleme ja seal magada tahame. Kui osasid ruume köetakse ja ühte mitte, siis tekivad kontrasti tõttu praod. Keegi pidi minema poodi. Pille keeldus minemast, sest ta ei teadnud, kus pood asub. Seetõttu asusin teele mina. Pille oli varem seal poes käinud, aga ta polnud seda ammu teinud ja oli seetõttu asukoha ära unustanud. Jõudsin ootamatult poeni. Kergesti oleks võinud juhtuda, et vaatan selle sildi asemel vales suunas ja kõnnin seetõttu mööda. Tegelikult ma oleks võinud enne teele asumist juhatust küsida.

*
Lauri K. rääkis ühtedest kuulsatest teadlastest. Imestasin, kas ta tunneb nii palju inimesi. Aga kui ma tema sugupuud vaatasin, siis tuli välja, et kõik need teadlased olid tema õdede ja vendade äiad. Ütlesin, et ta rääkis lihtsalt oma sugulastest. Seisime bussipeatuses lahtiste ustega bussis. Väljaspool bussi liikus piletikontroll. Surusin tal kätt, võttes tema käest kinni natuke ebaõnnestunult. Aga tema ütles, et talle tuleb midagi anda. Andsin oma augustatud pileti. Arvasin, et minu piletis on nii palju auke, et muud mul anda ei tule. Aga piletikontroll ütles, et tema kätte tuleb anda ID-kaart. Ütlesin, et ma ei kanna seda kaasas. Mul on muid dokumente. Näitasin Elva linna aukirja tõendist lillepiltide koopiaid, mis ma olin sinna kleepinud. Kontroll kõndis minema. Ta oli teistelt ID-kaardid enda kätte korjanud. Öeldi, et üks bussis olev mees ei ole veel oma piletit näidanud. Mina küsisin, miks ma peaks oma ID-kaardi mingi päti kätte usaldama. Vaatasin, mis dokumente mul veel portfellis on. Seal olid vana haigekassa kaart ja ülikooli raamatukogu lugejapilet. Võibolla oleks nendest ka piisanud. Vaatasin veel Elva linna aukirja tõendit. Olin sinna joonistanud mitmesuguseid pilte ja ka malekäike kirjutanud. Võibolla oli Elva linnal häbi mulle sellist tõendit anda. Muude piltide hulgas oli tõendisse kleebitud ka Reeda foto. Selle foto pärast ei tahtnud ma seda tõendit koolis kellegi kätte anda. Sisenesime ühte majja. Seal rippus stendil ühe eriala doktorantuuri vastuvõetute nimekiri. Ma ei teadnud selle võõrsõna täpset tähendust, aga tegemist oli mingi arstiteaduse haruga. Vastuvõetute nimekirja all oli ka mitte vastuvõetute nimekiri. Vastuvõetute hulka olid pääsenud kõik taotlejad MHG-st. Vist oligi lõpetatud keskkooli järgi otsustatud. Nii pääsesid minu klassikaaslased ka teistesse teaduskondadesse sisse. Ainult mind ei olnud ülikooli vastu võetud. Aga see tuli arvatavasti sellest, et sisseastumiskirjand tuli kirjutada anonüümselt ja selle eest pandi mulle kümnepallisüsteemis 8. Kui see oleks olnud nimeline nagu teised eksamid, oleks mulle arvatavasti pandud kooli järgi kõrgem hinne.

0 vastukaja: