esmaspäev, oktoober 03, 2011

Kirjutage rohkem

Tõnisson arvas, et rahvas on haige, kuna inimesed ei liitunud kõige aktiivsemalt seltsidega. Ajalehte toimetades püüdis ta ise leida aktiivselt uusi kaastöölisi. Tänapäeva ajakirjanikud tegelevad vastupidi passiivsuse õhutamisega. Nägin tänases lehes artiklit, mida ma küll läbi ei lugenud, aga sain niigi selgeks, et ajakirjaniku arvates peaksid inimesed Facebookis vähem kirjutama, kuna neid loevad sajad inimesed. Mina olen endiselt seisukohal, et kirjutamine on üks arendavamaid tegevusi. Ma diskuteeriks enne küsimuse üle, kas see ei ole mandumine, kui on hakatud kirjutama nii lühikeses formaadis nagu Facebookis. Aga kuni ma ei kirjuta ainult seal, ei näe ma selles enda isiku puhul kõige suuremat probleemi. Täna tunnen hoopis süümepiinu, et lugesin raamatut märkmeid tegemata. Õigemini kahte raamatut. Täna toodi trükikojast üks uus ilukirjanduslik raamat. Kirjutised ise pole küll uued, vaid aastakümnete tagused. Seega siis ajaproovile vastu pidanud. Kui miski visatakse ajaloo prügikasti, siis võidakse ta sealt veel uuesti välja võtta. Või vähemalt võidakse jäätmed kasulikult ümber töödelda. Sõna jää peaks olema suguluses sõnaga jääv. Jää jääb veest kauem paigale ja jää peal kõndiv inimene jääb kauemaks pinnale. Tänase unenäokirjelduse puhul jäi vahele lause, et võrdlesin enda lendamist sellega, kuidas Jeesus kõndis vee peal. Aga üldistusena on see mõte seal siiski olemas. Kui üks sissekanne on avaldatud, ei taha sinna enam kõiki meelde tulevaid lauseid vahele kirjutama hakata. Ühe tähe trükiveaga sõnale niigi lisasin. Või oli see trükkimatusviga. Roppude sõnade kohta öeldi varem, et need ei kannata trükimusta. Praegu ei kannata hästi trükimusta iga autori rahakott. Aga selles osas on ka asjad rohkema trükkimise suunas muutunud. Eelmine nädal ütlesin, et e-raamatu ma osta veel võin, aga kui ma ise luulekogu e-raamatuna müüki panen, siis ei ole mul tunnet, et ma olen raamatu avaldanud. Minu koduleheküljel on endiselt paberil ilmunud teoste nimekiri. E-teoste nimekirja koostada pole mul plaanis. Paberil on ka ilmunud natuke rohkem kui seal kirjas, aga iga kribu ma ei pea kirjapanemise vääriliseks ja kõigest ei pruugi teada ka. Kes teab midagi olulist, mis sealt puudu on, võib mulle teatada. Osa asju olengi nii teada saanud, et mulle on keegi teatanud.

0 vastukaja: