laupäev, juuli 19, 2008

Suvi läheneb lõpule

Kui arvestada, et suvekuud on juuni, juuli ja august, siis on üle poole suvest läbi. Pööripäeva järgi oleks suvekuu juuni asemel september, aga nii ei saa asja võtta, kui palju aastaid pidin esimesest septembrist kooli minema. Eile küsiti mult alles, kuhu ma suvel malet mängima lähen. Vastasin, et kui Tartus mängida saab, ei ole mujale minna vajagi. Ei ole varem ka palju mujal käinud. Muude asulate inimesed tulevad ise Tartusse kohale.

Ükskord küsis üks mu vendadest, mida ta vanasti talvel tegi. Püüdsin üles lugeda hulga asju, mida me tegime. Aga kui praegu mõtlema hakata, ei ole kindel, mis oli suvel ja mis talvel. Rohelisest seebist mullilossi tegime tõenäoliselt külmal aastaajal. Aga seda oleks saanud teha ka suvel. Vennal oli ilmselt kõige paremini meelde jäänud soojal aastaajal väljas mängimine. Siis võiks vastata, et talvel käis ta koolis. Aga kooli läks ta alles kuueaastaselt. Ikkagi võib vastata, et talvel oldi toas rohkem. Kuid suusatada, uisutada ja kelgutada saab väljas pikalt, ilma et külm hakkaks.

Suve on nimetatud hapukurgihooajaks. Meil siin tehti juba ettevalmistusi kurkide hapendamiseks. Hapukurgihooaja all mõeldakse küll seda, et ei ole millestki kirjutada. Mina millestki kirjutan, aga täna ei ole mind loendurit uskudes peaaegu keegi lugenud. Tegelikult olevat hapukurgihooaja mõiste tekkinud sellest, et kunagi kehtestati ajalehtedele tsensuur ja siis ei jäänud ajalehel muud üle kui kirjutada juhtkiri kurkide hapendamisest. Tegelikult on seegi kasulik teema ja rahulikum kui sõjast kirjutamine. Sõda võib olla oluline teema, aga mitte meeldiv. Kellele see meeldib, sellega on midagi korrast ära.

Vanasti oli mul suvel rohkem aega raamatuid lugeda, sest oli koolivaheaeg. Üks minu vanaemadest ükskord ütles minu lugemisharrastuse kommentaariks, et raamatuid loetakse talvel. Sellega mõtles ta vist kooliraamatute lugemist. Aga enda valitud raamatute lugemine on huvitavam kui kohustuslike. Vanaema oli maalt pärit ja maatöid tehti tõesti suvel, mis ei jätnud lugemiseks aega. Minu praegune töö koosneb suurelt osalt lugemisest ja ma teen seda kõigil aastaaegadel.

0 vastukaja: