laupäev, märts 07, 2009

Kustutatud kirjad

Ma olin enamusest oma asjadest ilma jäänud. See ajas nutma. Ema ütles, et ma jäin asjadest ilma sellepärast, et meie kirjutuslaud jäi ühte majja võõrastele inimestele ette vedelema. Kirjutuslaual oli olnud sahtel minu asjadega. Algul arvasin, et olen jäänud ilma ka kapis olnud asjadest, aga siis leidsin need riiuli pealt, kuigi sahtli asju ei leidnud. Panin asjad riiulilt kappi tagasi. Kõik ei olnud seal siiski minu asjad, vaid oli ka Tõnu omasid. Minu asjade hulgas oli mitmeid ajalooraamatuid. Oli ka vanu õpikuid ja töövihikuid, kuhu ei olnudki sisse kirjutatud. Need olid minu kätte jäänud vist sellepärast, et neid oli juba nii palju aastaid järjest kooliraamatukogust välja laenutatud, et läksid mahakandmisele. Laenutatud oli ka töövihikuid. Ühte viienda klassi töövihikusse oli kirjutatud, et laenutasin selle aastal 1984. Selle põhjal oletasin hetkeks, et see on hoopis Pille töövihik, sest mina läksin 1984 alles esimesse klassi. Aga siis tuli mõte, et oma andmeid kirja pannes arvutasin arvu 1984 põhjal, mis aasta on laenutamise ajal, ja panin kogemata kirja arvutuse tulemuse asemel lähtearvu.

Kõik minu kirjad olid gmaili postkastist korraga ära kustutatud. Küsisin teenusepakkujatelt, miks nad seda tegid. Nad vastasid inglise keeles, et ma kirjutan liiga palju, minu kirjade maht läheb juba sama suureks nagu Senecal, Tammsaarel või Vildel, aga on vaja jälgida ka kvaliteeti, minu ingliskeelsetes kirjades oli väga palju keelevigu. Küsisin, kas eestikeelsetes kirjades ka. Vastati, et eestikeelsetes nii palju vigu ei olnud, aga see ei loe. Rääkisin sellest tänaval kõndides Pillele. Küsisin, miks mina ei või olla parem kui Tammsaare ja Vilde. Kartsin, et järgmiseks kustutatakse ära blogi. Võibolla olin siiski vajutanud kogemata ise nuppu "kustuta kõik kirjad". Õnneks olin ma Helina saadetud elektroonilisi kirju nii palju kordi lugeda jõudnud, et need olid mul pähe kulunud. Otsustasin, et edaspidi kirjutan igale elektroonilisele kirjale kõigepealt pabermustandi. Teenusepakkujad lubavad piiramatut postkastiruumi, aga võibolla nad kustutasid kirjad ikkagi sellepärast, et neil tegelikult seda piiramatut ruumi ei ole. Listidesse saadetud kirjad olid listide arhiivides alles. Mõtlesin kopeerida kogu listi arhiivi ühte uude kirja ja saata see uuesti listi.

0 vastukaja: