pühapäev, jaanuar 24, 2021

Potentsiaalne reiting

Tänaseks oli koolis luuletus pähe õppida. Mul ei olnud see vastamiseks piisavalt hästi peas. Aga mul oli peas palju muid luuletusi. Mõtlesin, et vastama minnes võiks teha nii nagu kodus jõulude ajal, et palun öelda märksõna ja proovin sellega luuletust lugeda. Koolis võib küll juhtuda, et küsitakse ebaviisakamaid sõnu kui kodus, ebaviisakate sõnadega ma midagi lugeda ei oskaks. Istusin tunnis. Üks tüdruk võttis lühidalt sõna ja siis lõpetas rääkimise põhjendusega, et ta on näost punane. Ta ei näinud ise, et ta oli näost hoopis valge.

*
Ma ei kogunud enam uusi malenurkade väljalõikeid, vaid kasutasin vanu, sest uute jaoks ei olnud sahtlites ruumi. Vanades malenurkades olid küll vananenud avanguvariandid. Mängisin maailmameistriga matši. Arvuti näitas, kuidas mul on matši ajal reiting pidevalt tõusnud, sest selle ajal olin paremas vormis kui tavalisel ajal. Eelviimase partii järel oli küll reiting langenud, kuid seejärel jälle tõusnud. Viimases lahtris ei olnud minu tegelik, vaid potentsiaalne reiting. See oli üle 4000. Ütlesin, et arvuti näitab, et minu potentsiaalne reiting on maailmameistri reitingust üle kahe korra kõrgem. Potentsiaalset reitingut ei vaadatud mängude lõpptulemuste järgi, vaid selle järgi, millised need lõpptulemused oleksid, kui kõik minu käigud oleksid sama head kui mängu jooksul tehtud kõige paremad käigud.

0 vastukaja: