esmaspäev, veebruar 01, 2010

Kura ja Sinimustvalgeke

Viimane kord öeldi, et Joosepil tuli rõõmsam nägu alles minu tuppa astumise peale. Toas oli suurem hulk inimesi. Aga teiste käes ta pärast naeris valju häälega. Mina pole teinud selliseid asju, et oleks teda kukile tõstnud või õhku visanud või kõditanud. Aga ma olin esimene, kes talle mänguasja kätte andis. Malenupud on ka mänguasjad, aga neid ma pole Joosepile ega Tõnisele andnud. Kui Liisa väike oli, aga juba kõndida oskas, tegi ta minu selja taga pahandust, mina ei teinud temast väljagi, vaid tõstsin malenuppe. Hiljem on Liisa korduvalt tahtnud minuga malet mängida. Ükskord sai ta viigi kätte. Eriti ma pole teda õpetanud. Rääkimist proovisin küll õpetada. Muinasjuturaamatut näidates ütlesin, et pildi peal on kurat. Liisa ütles algul kura, aga järgmisel päeval oli kurat hüüdma hakanud, kuigi hüüdmist polnud ma talle õpetanud. Hüüdnimesid ei pea valju häälega hüüdma. Mõni hüüdnimi võib olla selline, mida inimesele endale öelda ei taheta. Ükskord koolis hakkasid mõned poisid tüdrukutele süstemaatiliselt hüüdnimesid andma. Ühele andsid nad hüüdnimeks Ülbe. Seepeale hakkas see kaklema ja sülitama. Kui ma ühtesid poisse Paidesse võistlema viisin, hakkas üks tagasisõidu ajal minu suunas sülitama ja ma tirisin teda juustest. Tema väitis, et ta oli ainult teinud nagu sülitaks, sülge polevat suust välja tulnud. Kui me sõitsime soomlastega Espoost Helsingisse, siis seal soomlased sülitasid bussipeatuses kaugust. Samal päeval sain mina kaubamajas politseiniku käest pahandada, sest tegin eskalaatoriga nalja. Ta rääkis soome keeles, aga sain jutust aru. Sel pühapäeval ma soomekeelset ajalehte ei lugenud. Soomes ilmusid värvilised paberlehed, kui Eestis olid veel mustvalged. Üks päev mõtlesin, et kui mul on luuletus kommunismi eest põgenevast Lumivalgekesest, siis võiks kirjutada ka Sinimustvalgekesest. Seevastu Punamütsike kõlab nagu kommunisti nimi. Kuigi pioneerid kandsid vist siniseid mütse ja punane oli hoopis kaelarätt. Oranži on kasutatud nii Ukraina revolutsiooni kui ka Eesti eurovastaste värvina. Ukrainas olid hiljuti valimised, aga ma ei teagi, mis olukord seal praegu täpselt on. Mõni päev olen kõik lehed lugemata jätnud.

0 vastukaja: