reede, jaanuar 09, 2009

Kehvasid tsitaate

Ühes tänase "Sirbi" artiklis on kirjas:

"Minu silmis on blogidel ainult üks sügavam ülesanne - aidata inimesi nn psüühilise hügieeni hoidmisel."

Tegelikult on blogitehnoloogia eesmärk, et ei peaks raiskama aega html-koodi kirjutamisele. Milleks inimene htmli või blogi kirjutab, selleks võib igal inimesel olla erinev eesmärk. Eesmärk võib olla sama, mis ajalehes kirjutamise puhul. Kas see "Sirbi" artikkel on ka kirjutatud autori psüühilise hügieeni hoidmiseks? Kui vastata, et see on kogu inimtegevuse eesmärk, siis pole mõtet eraldi blogisid välja tuua.

Eriti ei meeldi mulle artiklis aga järgmine lause:

"Jungiaan loeb näiteks kellegi unenäokirjeldusi või sisemonolooge nagu avatud raamatut, nii et vähemalt oma unenägusid ei maksaks küll kunagi avaldada."

Tegelikult avaldas Jung ise ka oma unenägusid. Raamatuid kirjutataksegi selleks, et neid saaks lugeda "nagu avatud raamatuid". Seda saab teha iga normaalse raamatuga. Siiamaani ei ole unenägude avaldamisel minu jaoks halbu tagajärgi olnud. Küll aga poleks ma saanud tuttavaks kirjasõbraga, kui me poleks üksteise unenägusid lugenud. Ja poleks olemas raamatut, mille kohta üksmeelselt arvatakse, et see on minu parim raamat.

0 vastukaja: