neljapäev, jaanuar 22, 2009

Male Haapsalus

Mulle tuli kiri, kus mul paluti üles panna Haapsalu lahtiste meistrivõistluste juhend. Seal on kirjas: "Turniir viiakse läbi 07.-08.02.2009 Haapsalu Spordihoones". Tervet juhendit ma üles ei pane, see on toodud juba blogis vaadeldaja.blogspot.com. Vaadeldajaga võrreldes minu blogi väga palju maletajaid ei külasta, siin avaldatakse rohkem unenägusid.

Ise ma Haapsallu sõita ei kavatse. Aga Haapsalus malet mänginud olen küll, kui seal aastal 1985 koos isa, õe ja ühe "Edasi" ajakirjanikuga internaatkoolis suvitasin, olles 8-aastane. Rohkem mängisid isa ja see ajakirjanik. Ühe mängu tegime aga nii, et kummalgi poolel oli üks täiskasvanu ja üks laps, kes tegid käike vaheldumisi. Mina ei osanud veel peaaegu üldse mängida, aga ühel käigul põrutasin lipuga vastase nuppude keskele, nii et teised hakkasid ahhetama, et nii tugev käik. Kui saabus minu järgmine käik, paluti mul hoolega mõelda, et lipp ette ei jääks. Sellist käiku ma välja mõelda ei osanud. Mäng jätkus vist nii, et täiskasvanud loobusid selles partiis edasi osalemast ning mina ja õde mängisime edasi kahekesi. Matini mängida meie ka ei viitsinud, aga viimase seisu kohta ütles isa, et õige mängu korral peaks õde ära võitma. Selle ajakirjaniku käest kuulsime veel, et on võimalik koostada ülesandeid "matt kahe käiguga". Kui olime juba Tartus, siis koostas õde seetõttu ühe sellise ülesande ja hiljem ka mina. Tartus mängisime malekooli, kus õde oli õpetaja ja mina õpilane ning kasutasime Kerese "Malekooli" ning Rubiku madu, mis mängult pidi maleoskusele kasuks tulema. Päris maletrenni õde erinevalt minust ei läinud.

0 vastukaja: