neljapäev, jaanuar 08, 2009

Puupuudus

Ema tahtis, et keegi läheks kohvikusse isa juubelipeo jaoks lauda katma. Katta tulevat hiljemalt ülehomme, aga seda võiks teha kohe. Mina lamasin voodis ja ei tahtnud minna. Oleksin võinud ennast raamatukokku peita, aga seal mulle poleks ka meeldinud. Isa tuli nõudma, et mina läheksin. Tirisime üksteist juustest. Leidsin, et pidu ei saa enam tulla, sest isa juubel on juba möödas. Ema tuli, võttis raadio ja küsis, miks see ei ole lainealal 105, ta tahab uudiseid kuulata. Olin nupu eile Klassikaraadiole keeranud, aga minu meelest loeti seal ka uudiseid. Hakkasin toas ringi lendama. Tuba oli vendasid täis. Võtsin kätte kõigepealt Mesikaru ja seejärel Mõmmi. Rääkisin nendega Mõmmi keeles. Ma polnud küll kindel, kas see karu kindlasti Mõmmi on, sest vahepeal olime ta ära kaotanud ja uuesti leidnud väljast. Näitasin teda vendadele, kuigi ta jalad olid katki. Varsti panin karud uuesti käest ja ütlesin, et nüüd on Mõmmi keel ammendunud. Teadsin, et see on unenägu. Olin lugenud, et neid unenägusid, kus sellest teadlik ollakse, nimetavad mõned kirgasteks unenägudeks. Sellist nimetust põhjendatakse sellega, et sellistes unenägudes saab teha seda, mida ise tahad. Aga mina ei osanud selles unenäos midagi teha. Siis mul üks mõte tuli. Lendasin kööki ja ütlesin vennale, et sööme midagi head. Võtsin külmutuskapist välja kaks pakki kohupiimakreemi ja ütlesin, et sööme need kahekesi ära, siis teised ei mäleta, et seda oli. Aga panin pakid kappi tagasi, põhjendusega, et magusa söömine rikub hambaid. Olin siiski endiselt arvamusel, et midagi head võiksime süia.

Üks inimene oli mulle kirjutanud ja küsinud, kas mina ütlen talle tänaval tere. Olin vastanud, et mina teda ei tunne. Nüüd saatis ta uue kirja, et on mind viimasel ajal kaks korda tänaval ära tundnud. Läksin koos Martiga korteriuksest sisse. Marti rääkis, et üks kellasepp tahtis ajalehtede eest ainult raha saada ja polekski neid tellijale toonud. Ütlesin, et see kellasepp oli meie naaber. Nüüd tuli Martile meelde, et ma olen sellest juba rääkinud. Talle meenus ka, kus korteris see naaber elas. Meenutasin, et ükskord, kui olime ühes saunas, oleks sinna nagu Veeber ka tulnud. Saunas rääkis ta oma hiljem ilmunud raamatu sisust, mida tol ajal ei olnud veel kirjutatud. Tegelikult Veeber seal saunas ei käinud, vaid temaga kohtusime tema enda saunas. Aga sinna teise sauna tuli ta meile autoga järele, et koju viia. Henn õppis ühes koolis puutööd. Ta kaebas, et neile antakse vähe puumaterjali, nii et ei saa korralikult õppida. Näitasin Hennule, et riiulis on uus taskunuga ja puutükke. Henn võttiski need endale. Ta tahtis teha vaoga puutükile pikendust. Pikenduseks valitud puutükil oli ka juba vagu sees, aga tüki külg tuli veel tasaseks teha, et ta teise tükiga kokku sobiks. Mina mõtlesin hakata nikerdama mänguklotse. Aga klotsidest oli kahju. Rääkisin, et kustutasin arvutist ühe asja esimest korda ära, kui ajalehes ilmus artikkel selle kohta, kuidas seda kustutada. Küsiti, kas ma mõtlen küpsiseid. Vastasin, et ühte teist asja. Ajalehes rääkisid Oudekki ja veel mõned ühest uuest leiutisest. Tahtsin seda leiutist proovida. Aga lehes luges Oudekki juba üles rea inimeste nimesid, kelle nad olevat seda proovima pannud, sealhulgas nime Runnel. Ma ei teadnud, kas selle all oli mõeldud mind või isa. Üks inimene otsis minu blogist oma nime. Aga sel korral sisestas ta otsingumootorisse ainult pool sellest väljendist, millega nimi koos esines, nii et ta leidis hoopis ühe uuema sissekande.

0 vastukaja: