teisipäev, märts 21, 2006

Hunt, karu, koer

Nägin unes, et kogusin ühe teadlase tekste, et avaldada need raamatuna sarjas "Aken ilma". Isa soovitusel kasutasin selliseid osade pealkirju nagu "Kuldne inimene" ja "Halb inimene", mis pidid iseloomustama autorit. Sain teada, et see teadlane oli enne mind Helinale kirju saatnud. Ta oli kirjutanud Helinale luuletuse, kus oli juttu kalliskividest. Läksin mööda selles luuletuses kirjeldatud teed. Jõudsin metsa, mille vahelt läks läbi kitsas tee. Hüüdsin: "Hunt!" Selle hüüde peale võisid hundid ja karud kuulda, kus ma olen, ja hakata mind ära sööma tulema, mistõttu hakkasin metsast välja jooksma. Öeldakse vist sellepärast, et kus hundist räägid, seal on hunt platsis, et "hunt" hüüdes tekib kaja, mis hundile kostab teise hundi ulgumisena ja meelitab ta kohale. Elasin koos karupojaga riiuli alumisel astmel natuke põrandast madalamal, et vana karu meid üles ei leiaks. Räägiti ühest ülikoolis õppivast karust. Mulle meenus, et olen varem ka ülikoolis õppinud karudest kuulnud. Aga ükski neist pole jõudnud teisest kursusest kaugemale. See võis tulla sellest, et karud on rumalama peaga ja ei suuda inimestega võrdselt õppida, aga ka sellest, et karud on lühema elueaga ja lihtsalt ei ela ülikooli lõpetamiseni. Olid algamas Tartu malemeistrivõistlused. Kristjan G. ütles, et aasta tagasi sai ta 7 mängust 0 punkti. Mina olin saanud 3,5. Arvasin, et tõenäoliselt saab tema sel korral rohkem ja mina vähem. Tema 0 punkti oligi olnud üllatus. Nägin aknast, kuidas väljas läks koer inimesele kallale. Koer aeti eemale. Minu imestuseks kõndis rünnatud inimene koera taga edasi. Hakkasin meenutama, kuidas ma selle teadlase tekste kogusin. Need olid olnud eesti ja saksa keeles. Ütlesin, et võõrkeeltes kirjutamine on mõttetu, sest keegi neid tekste nagunii ei loe. Isa vastas, et lugemissaalis võib vastasistuja käes olevast raamatust vahel midagi tagurpidi välja lugeda. Proovisin, kas mul õnnestub tagurpidi olevat teksti lugeda. See läks vaevaliselt. Ema lehitses Tooma inglise keele vihikut ja avastas sealt, et Toomas ongi see Helinat tundnud isik.

0 vastukaja: