pühapäev, märts 19, 2006

Selgitusi unenägudele

Viimastel päevadel olen pidanud õigeks kirjutada vaba aja olemasolu korral paberile iga päev üks lehekülg proosat. Blogis ei ole vast sobiv sellest koopiaid esitada, aga võib esitada lühendatud kirjeldusi sisust ja kirjutamisest. Praegu kirjutan üldpealkirja "Universum" alla, et saaks eri peatükid eri planeetidele kanda. Ühel päeval kirjutatu ja järgnenud unenägude seoseid juba kirjeldasin. Pärast tuli pähe veel, et unenägu mõjutas ka dialoogi sisu - räägiti kosmosesse lendamisest ja nägin unes kolme erinevat transpordivahendit (autot, bussi ja rongi). Eilses unenäos võis moos esineda sellepärast, et päev varem olin kirjutanud lehekülje põhiliselt sellest, kuidas üks tegelane tahtis saada moosi abil universumi valitsejaks. Et moosi teelusikaga tõstes taheti täita suurt auku, see võib tulla hiljuti kuuldud anekdoodist. Selles anekdoodis kirjeldatakse, et mida teevad erinevate rahvuste esindajad, kui neil kuldsõrmus porilompi kukub. Venelane pidi hakkama poris sonkima, nii et vesi läheb sogaseks ja ta ei leiagi sõrmust üles, aga inglane pidi võtma teelusika ja sellega aegamööda lombi veest tühjaks tõstma, kuni ta saab oma sõrmuse üles korjata. Raamatute võrdlemine aukudega võis tulla sellest, et päev varem meenus mulle, nagu oleks räägitud ajalooloengus raamatust pealkirjaga "Suur auk", mis pidavat olema kommunismi ehitamise võrdkuju. Tänases unenäos kirjeldatud luuletuse olen umbkaudu tõesti kirjutanud. See algab ridadega: "Ma olen ise sipelgas, kuid pessa ma ei saa,/ sest samal ajal olen inimene ka." Aga erinevatest sipelga liikidest seal otsesõnu juttu ei ole.

0 vastukaja: