esmaspäev, märts 20, 2006

Palve

Maleklubis küsiti mult, kas ma olen kuulnud "meie Paul Petrovitši palvet". Ütlesin, et ei ole. Mulle öeldi, et kui ma Kerest uurin, siis ma peaks seda ju kuulnud olema. Küsiti veel, et ega ma usuinimene ei ole, lisades, et kui olen, siis seda ei loeta, sest see võib solvata. Ütlesin, et päris usuinimene ei ole. Siis mulle loeti ette palve, mis mulle täpselt meelde ei jäänud, aga mis algas sõnadega "Meie Paul Petrovitš, kes sa oled taevas" ja lõppes sõnadega "sest sinu päralt on matt ja igavene tuli". Kuna "Igavene tuli" on minu koostatud Kerese raamtu pealkiri, siis küsisin palve lugejalt, millal ta seda palvet kuulis. Ta ütles, et juba mõni aeg tagasi. Jutu lõpetuseks ütlesin, et neid palveid on muidugi igasuguseid. Hiljem tekkisid mul veel seosed, et "Meie Keres" on Heueri raamatu pelkiri ja "meie Paul Petrovitš" lihtsalt sama asi teiste sõnadega, ning "Matt" on Randviiru maleraamatu pealkiri. Tegelikult palve keskel olid laused, mis raamatupealkirju ei sisaldanud.

0 vastukaja: