Olime Uku Masinguga ühes toas. Masing ütles väiksele Toomale, et Toomas ei oska araabia keelt. Toomas kinnitas, et veel ei oska. Mõtlesin, et ta ei tea veel, et ta ei saa seda ka tulevikus selgeks. Masing näitas kahte araabiakeelset sõna ja ütles, et Toomas ei saa aru, et see tähendab Suur-Emajõgi. Mõtlesin, et mina oleksin võinud sellest isegi aru saada, kui poleks ette öeldud. Räägiti, et kõige raskem on olukord soome filoloogidel, sest pole korralikke soome-eesti ega eesti-soome sõnaraamatuid. Aga teatati, et soomlased on trükkinud ühe kaardi. Ruumis viibijate vahel jagati selle kaardi eksemplare. Vaatasin, et kaarti pole paberi kummalgi küljel. Siis nägin, et paberi saab veel lahti murda ja keskelt ilmub nähtavale Helsingi kaart. Püüdsin sellelt leida kohti, kus ma olen käinud. Ütlesin, et mul kipuvad Soome ja Läti segamini minema. Need on kaks välisriiki, kus ma olen kõige rohkem käinud. Olen käinud Helsingis ja Riias. Mõtlesin, et kummaski olen käinud kaks korda. Mulle näidati kaardilt ühte Helsingi linnaosa ja küsiti, kas see on kõige keskel. Vastasin, et üks linn on Helsingi ja teine Espoo. Püüdsin näidata, kus on nende vaheline piir. Toas oli uus makk. Panime sellel mängima soome muusika. Varsti hakkas makk ebaloomulikku häält tegema ja seejärel jooksis lint välja. Raadios teatati, et arvatavasti lõhkusime maki meie vendadega ja tegime seda liigsest uudishimust. Mina kahtlesin, kas viga on makis või lindis. Tahtsin proovida teist linti. Ema ütles, et mina ainult ludistan. Hüüdsin, et niimoodi räägitakse siis, kui nägu ei meeldi. Aga toas viibiv Uku Masing arvatavasti mõtleski, et kes on koleda näoga, see on halb inimene. Panime peale teise lindi. See hakkas mängima, aga nüüd nägin, et Toomas ja Klaus kipuvad mängimise ajal käppima aparaadi osi, nii et nemad võisid tõesti olla selle rikkujad.
Algas film, kus laulsid linnud. Ütlesin, et see on arvatavasti sama film, kus makk rikki läheb. Sest sarnased asjad kuuluvad samasse filmi. Linnulaul ja maki mängimine on mõlemad helid. Jälgime nüüd hoolega, kas keegi on maki rikkiminekus süüdi. Pille vaidles vastu, et filmi põhjal ei saa endapoolseid järeldusi teha. Ta oli kuskilt sellist teooriat lugenud. Mina tema teooriaid ei uskunud, vaid enda loogilist mõtlemist.
Olin keeletunnis. Istusin esimeses pingis. Teisest pingist tõusis püsti Erik. Arvasin, et ta läheb klassist välja. Läksin istusin vabanevale kohale. Aga Erik läks ja istus hoopis sellele kohale, kus mina seni olin istunud. See oligi olnud ta eesmärk. Sinna istus ta sellepärast, et sealt nägi paremini tahvlile. Õpilasi kutsuti järjest tahvli juurde. Nad pidid moodustama mingeid lauseid ja need tahvlile kirjutama. Saabus minu kord kirjutama minna. Ma ei saanud veel täpselt aru, mida ma pean tegema. Erik, Krister ja Peep arvasid kõik, et nad on minust targemad. Sõimasin nad ühekaupa läbi, selgitades, kui rumalad nad on. Vahepeal läks ka käsitsi lööminguks. Peep arvas, et ma võin moodustada temaga täpselt sama lause. Selgitasin talle, et ta ei saa kuidagi tulla nii originaalse lause peale nagu mina. Püüdsin ülesandest aru saada. Selgus, et moodustatavad laused peavad sisaldama vene tähestiku haruldasemaid tähti. Mina pidin tegema lause tähestiku kuuenda tähega. Mõtlesin, et kirjutan, et see on nii keeruline täht, et seda on eestlasel raske meelde jätta. Iseasi, kuidas seda vene keeles sõnastada. Enne kui ma kirjutama hakkasin, tuli tahvli ette juba Külli, kes kirjutas oma lause tahvli keskele. Ütlesin, et kui kellegi lause mulle ette jääb, siis kustutan selle ära. Hakkasin kirjutama. Lause tuli kirjutada selleks, et harjutada keerulist tähekuju. Õpetaja Maimre püüdis mind õpetada kirjutama seda tema käekirjaga. Aga kuna minu käekiri on rohkem trükitähtede moodi, siis vaatasin rohkem, kuidas on see täht trükitult.
pühapäev, august 17, 2008
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar