reede, august 29, 2008

Käekirja võistlused

Mind kutsutakse käekirja võistlustele. Seal tuleb kirjutada üks lehekülg enda väljamõeldud teksti. Aga sõnadel ei tohi olla tähendust, et tähendused žürii hinnanguid ei mõjutaks. Mõtlen, et kui ei mõjuta tähendus, siis mõjutab ikkagi tähtede kuju ja häälikute kõla. Kirjutan seetõttu selliseid väljamõeldud sõnu, milles esineks võimalikult palju vokaale. Eriti o-d, sest see on nii silmale kui ka kõrvale ümmargune. Saangi esikoha. Auhind koosneb kõigi teiste osavõtjate võistlustöödest. Selle auhinnaga olen väga rahul. Aga neid töid vaadates tundub mulle, et minu käekiri on siiski kõigist kehvem. Lihtsalt mina olen kavalam. Teised mõtlesid välja inetuid sõnu, mis kõlaks võimalikult võõrapäraselt. Vähemalt võin ma oma kavaluse üle uhke olla. Mõtlen, et võiks veel mõne kavaluse välja mõelda. Aga mida ma sellega seekord saavutada tahan? Näiteks võiks kokku hoida kojusõidu raha pealt. Võiks lennukijuhile öelda, et kui ta mult piletit ei küsi, siis annan talle võidutöö. Võibolla lennukijuhile minu käekiri nii väga ei meeldi kui žüriile. Siis võiks tal lasta ära arvata, milline käekirjadest on minu oma. Kui ta midagi pakub, siis ütlen, et tal on õigus. Aga võibolla on tal halb tuju ja ta pakub võitjaks seda, mis talle tegelikult kõige vähem meeldib. Seega peaksin ma kõigepealt ta tuju heaks muutma. Seda võiks saavutada sellega, et öelda, et lisaks minu tööle saab ta kõik teised tööd pealekauba, ükskõik kas ta arvab ära või ei arva. Aga siis jääksin ma ise väärtuslikust auhinnast ilma, kui ma ikka oma lubaduse täidaksin. Siis oleks kaotus veel suurem kui piletiraha maksmine. Minu kavalus peab seekord olema hoopis selles, et maksan raha ära, kaotades niiviisi vähem.

0 vastukaja: