laupäev, august 16, 2008

Linnuse aken

Ärkasin hommikul sauna eesruumis. Eelmisel päeval olin pesnud. Praegu lamasin teki all. Uks läks lahti ja sisse astusid võõrad naised. Täna oli nende kord saunas käia. Siis olime poistega kolmekesi ja panime riidesse. Toomas ütles, et üks tüdruk tahtis sauna siseneda, aga teda nähes pööras ümber. Anto vastas, et kui see tüdruk veel tuleb, ütleks Toomas talle, et siin on segasaun. Varsti tulidki tüdrukud tagasi. Läksin vaatama, kas pesemisruum jäi nende jaoks korda. Selgus, et seal oli põrandal paks veekiht, sest mingi sodi oli äravooluaugu ummistanud. Lükkasin sodi kõrvale. Vesi hakkas kohe ära voolama. Järgmisel korral olid poisid ööbinud sauna eesruumis ja tüdrukud järgmises ruumis. Tüdrukud lahkusid varem, kõndides läbi poiste ruumi. Enne ise lahkumist tekkis mul kaklus Tristaniga ja eriti Sveniga. Juba majast väljas seistes rääkisin, et 15 aastat tagasi toimunud kiusamine on seaduse järgi aegunud, aga praeguse kiusamise eest kaeban ma kohtusse. Selgus, et ma rääkisin hoopis Erikuga. Erik küsis, kas tema on mind kiusanud. Vastasin, et tema ei ole, aga teised on küll. Hakkasime koos koju minema. Erik ütles, et ta ei jõua nii kiiresti kõndida nagu mina. Vastasin, et kõnnime siis aeglasemalt. Ma ei olnud kindel, kas ma aeglustasin piisavalt. Erik rääkis, et oli millalgi ühe haiguse pärast arsti juures käinud, aga arst andis talle võibolla teist rohtu kui arvas. Ühel tänaval keerasime kodust kaugemale. Küsisin, kas me teeme ringi, et minna mööda kõnniteed. Erik vastas, et seda küll. Mõtlesin, et Helinal ei ole ajalugu, aga Erikut ma tunnen palju aastaid. Edasi mõtlesin, et Helinaga on mul jälle muid sarnasusi, mida Erikuga ei ole.

Kirjutati Eesti riigi loomise esialgsetest kavadest. Kaardil oli näidatud, et üks kava oli luua Eesti riik Tallinnast, Pärnust ja Riiast ning neid ühendavat maanteed ümbritsevast alast. Teisel kaardil oli näidatud, et oli ka kava luua Eesti riik Peipsi järve suurusena. Kaardilt oli näha, kui suur oli Peipsi järv Euroopa riikidega võrreldes. Ta ulatus üle mitme riigi. Küljes oli väike Võrtsjärv. Peipsit ja Võrtsjärve ühendav lai veeriba pidi vist olema Emajõgi. Vaatasin kaardilt, et Saaremaa jaguneb omakorda väiksemateks maakondadeks. Saaremaa kaguosas olev maakond tundus olevat suurem kui Saaremaa ise. Küsisin sealsetelt elanikelt järele. Nad ütlesid, et on küll suurem. Lükkasin sõrmega Saaremaa linnuse akent. Maja vastassein tuli selle peale küljest lahti. Püüdsin ta kokku tagasi panna. Selgus, et see käis tappidega. Läksin juuksurisse. Mulle öeldi, et mul on pea must, kõigepealt peavad nad seda pesema. Vastasin, et ma eile või üleeile pesin. Öeldi, et siis nad loputavad. Vastasin, et ma teen seda parem kodus, muidu läheb liiga kalliks. Ma ei tahtnud juuksuris väga pikalt viibida.

0 vastukaja: