kolmapäev, juuli 01, 2009

Ainult süia on vaja

Vaatasin kaardilt ühte Vaikse ookeani riiki. Kahe suurema saare vahel oli väin. Mind huvitas, mis on väina nimi. Esialgu ma nime kaardilt ei leidnud. Siis nägin, et väina peale on kirjutatud "Charles võtab sõna". Ma ei teadnud, kas see on väina nimi või on sellel lausel mingi muu tähendus. Küsisin Särgavalt. Särgava kinnitas, et see ongi nimi. Nimi oli sündinud nähtavasti niimoodi, et eurooplane oli pärismaalastelt väina nime küsinud, pärismaalane oli eurooplase kohta selle lause öelnud ja eurooplased olidki selle väina nimena kaardile kandnud. Öeldi, et sellel riigil võtab veel aega, enne kui tema majandus teistele järele jõub. Vastasin, et majandust pole üldse vaja, ainult süia on vaja. Strandberg sosistas mulle kõrva, et ma erakonnale elu sisse puhuksin, on vaja juhtivaid isikuid. See tähendas, et pidin hakkama kirjutama rohelise erakonna listi. Kui ma varem olin ühte või teise listi kirjutanud, oli mulle ka vastatud. Vastajad olidki olnud minu sõbrad, kuigi nad vahel kasutasid teravat tooni. Me olime isegi üksteisele head uut aastat soovinud. Kui ma blogis kirjutasin, siis mulle siiski ei vastatud, sest seal ma olin valinud unenägude teema. Hakkasin "Akadeemia" viimast numbrit edasi lugema. Olin sellest juba varem mitu artiklit läbi lugenud. Nüüd lugesin enda artiklit. Lugesin seda keskelt. Olin pannud artikli pealkirjaks "Rohelised ja ajalugu", aga toimetus leidis, et see pole täpne, ja asendas pika ja keerulise pealkirjaga. Toimetus oli lisanud ka artikli lõppu märkusi. Klausi kohta oli kirjutatud märkus, et ta on avaldanud "Akadeemias" kaks artiklit ja kolmandat esitades ütles, et kaks esimest olid ainult kolmanda artikli ja blogi ettevalmistus. See märkus oli lisatud ilmselt sellele minu lausele, kus olin öelnud, et Klaus on "Akadeemias" mitu artiklit avaldanud. See, et ta oli neid üle kahe avaldanud, oli minu unenägu. Olin artiklisse seganud hulka unenägusid ja toimetus oleks võinud sellest aru saada. Oli varahommik. Ma ei viitsinud minna oma arvuti taha väiksesse kööki, vaid tegin Pille toas lahti tema arvuti. Aga Pille tuli just koju. Seetõttu tahtsin tema arvuti kinni panna. Ma ei leidnud käsku, mis seda teeks. Oleks võinud midagi katsetada, aga tundus, et niiviisi võin kõik failid kustutada. Nupust kinni panna ma ka ei tahtnud, sest see oleks arvutit kahjustada võinud.

0 vastukaja: