pühapäev, juuli 26, 2009

Pinginaabritest ja muust

Eile käisid külas Tõnu ja Tõnis. Öeldi, et kui Tõnis natuke vanemaks saab, siis hakatakse talle rääkima mälestusi, mida ta väiksena tegi. Vastasin, et mõnda asja võib minu blogist ka lugeda, kui see õhku ei lenda. Tõnu ütles selle peale, et sel teemal võiks küll kirjutada, unenägusid on huvitav kirjutada, aga päriselt juhtunud asju huvitav lugeda. Mina kirjutan unenägusid siiski sellepärast, et mul endal on neid huvitav lugeda. Kõigi inimeste unenäokirjeldused nii huvitavad ei ole, aga kirjasõbra omad on sama head. Ta ei ole mulle ammu kirjutanud, aga ma loen tema vanu kirjutisi üle. Ise olen talle kirjutanud. Enamus inimesi, kellele olen kirju saatnud, on vastanud vähem, kui mina kirjutan. Algul vastatakse rohkem, aga siis väsitakse ära. Koolis oli mõnel algusest lõpuni sama pinginaaber, aga minu pinginaabrid leidsid endale mingi aja pärast uue pinginaabri. Esimene pinginaaber eemaldati minust õpetaja käsul, sest ta käitus tunnis halvasti ja pandi üksi istuma. Mõnda aega istusin üksi, siis pandi minu kõrvale istuma üks tüdruk, et ta ei saaks tunni ajal teise tüdrukuga juttu ajada. Hiljem lubati neil uuesti koos istuma hakata. Kuigi pink oli algselt olnud minu oma, pidin nüüd mina kolima. Ja korralikku kohta ma enam esialgu ei saanud, sest klassist oli laudu vähemaks jäänud ja kuskile istuda ei olnudki. Ülikoolis käis mõnes loengus nii palju inimesi, et seal pidin vahel istuma aknalaual või põrandal. Üks üliõpilane ei tahtnud teiste kõrval istuda. Ühel korral ta nägi, et iga laua taga juba vähemalt üks inimene istub, mistõttu ta läks minema. Mina tavaliselt loengutest ei puudunud, aga mulle ikkagi meeldis, et erinevalt koolist ei olnud ülikoolis kohalkäimine kohustuslik. Mõni keeleõpetaja arvas teisiti, aga ma ei usu, et eeskirjade järgi oleks tohtinud kohalkäimist nõuda. Igatahes inglise keeles ei lubatud palju puudunuid eksamile. Samal ajal mõni inglise keele õpetaja mõnele Miina Härmas õppinule ütles ise, et ta tundides ei käiks, ta oskab liiga hästi. Üks saksa keele õpetaja aga ütles, et Miina Härmas ei osata keelt õppida ja sealt koolist tulnutega ta läheb tülli. Mul oli tema kohta eelteadmisi, mistõttu ma tema rühma ei läinud. Üldse püüdsin ma ülikoolis läbi ajada kergemate valikute abil, mis seletab osalt minu keskmisest paremaid hindeid.

0 vastukaja: