reede, märts 21, 2008

Mäng kahte liiki nuppudega

Enne maleturniiri viimast vooru ütles kohtunik Peebo, et mina olen turniiri juba võitnud, sest mul on kuus punkti kuuest. Aga ma ei olnud veel kindel, kas ta vaatas õigesti. Seitsmendas voorus läksin kokku Abramiga. Kui ma oleks talle kaotanud, oleks tal vist siiski olnud sama palju punkte kui minul. See mäng pidi olema eelmistest raskem. Seisu jälgimise muutis keeruliseks see, et mitte enam ainult ühe nupu, vaid nüüd juba minu kuninga ja lipu mõlema asemel oli laual klaaspurk, millesse oli midagi sisse torgatud. Ma ei pannud tähele, mis mängus juhtus, aga kui see läbi sai, öeldi, et ma võitsingi kõik seitse mängu. Aga nüüd tuli veel kõige viimane voor, kus male asemel mängiti bridži. Võitsin kuidagimoodi ka selle. Aga pärast rääkisin, et bridž ei ole nii hea mäng kui male, sest kaartide jaotus sõltub juhusest. Nüüd sain panna blogisse pealkirja: "Elu esimene turniirivõit". Aga tekkis kahtlus, et see turniir võis olla ainult unenägu. Igatahes ei tekitanud see esikoht minus nii suurt rõõmu kui hiljuti saadud kolmas koht.

Vennad vedasid ühele tänavale suurtükitorusid. Need olid hiigelsuured ja ummistasid kogu tänava. Minus tekitas masendust, et sellised asjad üldse olemas on. Vennad ütlesid, et sõjas peame me neid nagunii tarvitama. Vastasin, et mina ei pea. Vennad olid vedanud suurtükke ka pööningule. Kartsin, et pööningupõrand ei pea raskusele vastu. Aga selle vastu võtsid vennad kasutusele sellise abinõu, et lükkasid laastukatuse tihedamalt kokku, et tühjaks jääv osa uute laastudega täita. Pärast lükkamise lõpetamist kukkusid nad maha, sest olid katuse enda alt ära lükanud. Ma kahtlesin, kas nad oskavad laastukatust panna, kui nad pole seda tööd varem teinud. Siin olid teistsugused laastud kui ma mujal olin näinud. Läksin kööki. Sinna olin jätnud oma taskumalelaua. Nüüd vaatasin, et vennad on suurema osa nuppe hävitanud, osad pooleks murdnud ja karbi ruudulise põhja ära võtnud. Sain vihaseks. Aga siis selgus, et see on üks teine malelaud, minu oma on puutumatult alles. Mõtlesin, et võiks proovida sellist mängu, kus ühel mängijal on malenupud ja teisel kabenupud. Mängima hakates pikalt üldstrateegia üle mõelda ei viitsiks. Aga malenupud on ilmselt palju tugevamad, seetõttu võiks malenuppudest peal olla ainult etturid. Kui malenuppude seis muutub kehvaks, siis saab päästa selle abil, et panna kõik malenupud valgetele ruutudele, sest kabenupud käivad ainult mööda musti ruute. Selle vastu aitaks see, kui panna pooled kabenupud mängima mustadel ja pooled valgetel ruutudel. Mõlemal mängijal võiks olla kahte värvi nuppe, vastavalt sellele, mis värvi väljal need algseisus seisavad.

0 vastukaja: